Literatur

Altmann E et al.: Forgetting to remember. The functional relationship of decay and interference. Psychological science 2002. 13 (1), S. 27–33. DOI: 10.1111/1467-9280.00405

Altmann EM, Trafton JG: Memory for goals. An activation-based model. Cognitive Science 2002. 26 (1): 39–83. DOI: 10.1207/s15516709cog2601_2

Baethge A, Rigotti T: Arbeitsunterbrechungen und Multitasking. Ein umfassender Überblick zu Theorien und Empirie unter besonderer Berücksichtigung von Altersdifferenzen. Forschung Projekt F 2220. Dortmund, Berlin, Dresden 2010

Baethge A, Rigotti T: Interruptions to workflow. Their relationship with irritation and satisfaction with performance, and the mediating roles of time pressure and mental demands. Work & Stress 2013. 27 (1), S. 43–63. DOI: 10.1080/02678373.2013.761783

Berg LM, Källberg A-S, Göransson KE, Östergren J, Florin J, Ehrenberg A : Interruptions in emergency department work. An observational and interview study. BMJ quality & safety 2013. 22 (8), S. 656–663. DOI: 10.1136/bmjqs-2013-001967

Brixey JJ, Robinson DJ, Johnson CW, Johnson TR, Turley, JP, Zhang J: A concept analysis of the phenomenon interruption. ANS Advances in nursing science 2007. 30 (1) E26-42

Bruns A: Das deutsche DRG-System: Die pauschale Geburt. Deutsches Ärzteblatt 2014. 308.

Deutscher Hebammenverband e.V: Die Arbeitssituation von angestellten Hebammen in Kliniken. Hebammenbefragung 2015. 2016. https://www.hebammenverband.de/fileadmin/download/PDF/DHV_Hebammenbefragung_Nov_2015_final.pdf

Deutscher Hebammenverband e.V.: Zahlenspiegel zur Situation der Hebammen 5/2017. 2017.

Gasser C: Ausbildungssystem für Gesundheitsberufe in der Schweiz. Fachtagung "Neue Denkansätze zur Nachwuchssicherung in künftigen Versorgungsstrukturen". Bundesamt für Gesundheit. Eidgenössisches Department des Innern 2013. Bern

Hacker W: Allgemeine Arbeitspsychologie. Psychische Regulation von Tätigkeiten. 3., vollst. überarb. Aufl. Göttingen 2014. Hogrefe

https://www.aerzteblatt.de/pdf.asp?id=161038

Mayring P: Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken. 12. aktualisierte und überarb. Aufl. Weinheim 2015. Beltz (Beltz Pädagogik)

Monk CA: The Effect of Frequent versus Infrequent Interruptions on Primary Task Resumption. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting 2016. 48 (3), S. 295–299. DOI: 10.1177/154193120404800304

Rivera-Rodriguez AJ, Karsh B-T: Interruptions and distractions in healthcare. Review and reappraisal. Quality & safety in health care 2010. 19 (4), S. 304–312. DOI: 10.1136/qshc.2009.033282

Salvucci DD, Taatgen NA: Threaded cognition. An integrated theory of concurrent multitasking. Psychological review 2008. 115 (1), S. 101–130. DOI: 10.1037/0033-295X.115.1.101

Westbrook JI: Interruptions and multi-tasking. Moving the research agenda in new directions. BMJ quality & safety 2014. 23 (11), S. 877–879. DOI: 10.1136/bmjqs-2014-003372

Witzel A: Das problemzentrierte Interview. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 2000. (1). http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1132/2519

« Zurück zum Artikel