Literatur

Deutsches Ärzteblatt (online): Hebammen rufen nach »Geburtshilfe-Stärkungsgesetz«. 2019. https://www.aerzteblatt.de/nachrichten/102793/Hebammen-rufen-nach-Geburtshilfe-Staerkungsgesetz (letzter Zugriff: 29.05.2019)

HRK (Hochschulrektorenkonferenz): Interprofessionelles Lehren und Lernen in hochschulisch qualifizierten Gesundheitsfachberufen und der Medizin. Impulspapier des Runden Tisches Medizin und Gesundheitswissenschaften des Projekt nexus der HRK. 2017

Houldin AD, Naylor MD, Haller DG: Physician-nurse collaboration in research in the 21st century. J Clin Oncol 2004. 22: 774–776

Racine L, Bilinski H, Spriggs P: Nursing faculty›s needs of knowledge, beliefs, and readiness to implement interprofessional education in their teaching: An exploratory study. QANE-AFI 2016. 2(1), 2

Reeves S, Fletcher S, Barr H, Birch I, Boet S, Davies N, McFadyen A, Rivery J, Kitto S: A BEME systematic review of the effects of interprofessional education: BEME Guide No. 39. MedTeach 2016. 38: 656–668

Rogers GD, Thistlethwaite JE, Anderson ES, Dahlgren MA, Grymonpre RE, Moran M, Samarasekera DD: International consensus statement on the assessment of interprofessional learning outcomes. Med Teach 2017. 39: 347–359

WHO (World Health Organization): Framework for action on interprofessional education and collaborative practice. Genf. WHO 2010

WHO (World Health Organization): Interprofessional collaborative practice in primary health care: nursing and midwifery perspectives. Genf. WHO 2013

« Zurück zum Artikel